למה קידום אורגני ולא קידום ממומן ?

כמעט כל אחד מאתנו משתמש כיום במנועי החיפוש הקיימים ברשת האינטרנט הענפה. פעולת האיתור מתבצעת על פי מוטיב חוזר: הקלדת מילה או ביטוי בשורת החיפוש המוצגת, מציאת מבוקשנו מבין התוצאות של האתרים שנגלו לפנינו. נכון להיום, ישנם 2 דרכים עיקריות לבצע את קידום האתרים של בעלי העסקים השונים. האחד – קידום ממומן והשני קידום אורגני. היכולת לבחור את סוג הקידום הנכון ביותר תוביל ברוב המקרים להצלחה או כישלון בהשגת המטרה העיקרית שהיא – הבאת לקוחות חדשים לבית העסק שלנו.

כיצד נדע מה נכון יותר – קידום ממומן או קידום אורגני ?
כדי לדעת מה נכון לבתי עסקים לבחור כאשר רוצים לקדם את האתר שלהם, חשוב להבין מדוע קידום אורגני עדיף ברוב המקרים על פני קידום ממומן. הקידום הממומן, כשמו כן הוא: מציג תוצאות על פי סכומים קבועים מראש. קידום זה בא לידי ביטוי בצורת "מודעות" הקיימות בגוגל, (המהווה את מנוע החיפוש עליו מדובר), כאשר כל מודעה כזו עולה כסף לבעל העסק. הכסף המשולם יהיה עבור הופעת המודעה או עבור לחיצה עליה. (תלוי בבחירת בעלי העסק או החברה המקדמת).

קורנגה - קידום אתרים בגוגל
קידום אורגני שונה בתכלית מזה הממומן. בקידום האורגני הפעולות מתבצעות באתר האינטרנט עצמו, ללא כל תשלום ישירות לגוגל. האתר עצמו הופך להיות נגיש ומסודר בהתאם עבור הגולשים בגוגל, כך שקידום לאורך זמן הופך את האתר ליותר ויותר ידידותי לגוגל עצמם.



מתוך כך ניתן להבין כי דווקא הקידום האורגני יהיה ברוב המקרים אכן עדיף על פני הקידום הממומן, משום שהוא גורם לאתר החברה להתאים עצמו לדרישות גוגל, מה שמאפשר לו להתהוות ולהפוך לידידותי לגולש אשר עתיד להפוך ללקוח. זאת ועוד, הקידום הממומן בטווח הרחוק לא יהיה אפקטיבי כמו ההוא האורגני. הסיבה היא משום שברגע שמפסיקים את התשלומים עבור מימון מודעות בגוגל, המודעות תפסקנה מלהופיע במנוע החיפוש. 

אולם,  באם נפסיק לאחר מספר חודשים את פעולות הקידום האורגני, האתר אשר הפך להיות ידידותי עבור גוגל, ימשיך ויעמוד עוד תקופה מסוימת.

בנוסף לאמור, חשוב לציין כי עבודת קידום אתרים בגוגל מצריכה עבודה מקצועית של אנשים בעלי ניסיון וחברות קידום שזה כל עולמן. על כן נוכל להבין כי קידום בצורה זו נעשית באופן שיטתי ויעיל הרבה יותר. לפיכך אם נרצה להחליט על הדרך הטובה ביותר לשם הצלחת אתר בית העסק במרחבי הרשת, קידום אורגני יהיה הפתרון האולטימטיבי.