מהו קידום אתרים ?

רוב האנשים מסתייעים כיום באינטרנט כמקור מידע עבור כמעט כל תחום בו הם מתעניינים. בעולם האינטרנט ישנם אתרים המשמשים כמנועי חיפוש המכילים בתוכם את אתרי האינטרנט המייצגים את בתי העסק באותם תחומים. אתר גוגל משמש כמנוע חיפוש שכזה והוא נחשב למוביל בתחומו. רוב בתי העסק בעולם כולו מקימים את אתרי האינטרנט שלהם כך שבסופו של דבר יימצאו ע"י הגולשים השונים בגוגל. המונח המקצועי המתאר את פעולותיהן של החברות בתוך גוגל עצמה נקרא – קידום אתרים. במסגרת הקידום, אותן חברות תמיד ישאפו לקדם את האתרים שלהן על פני המתחרים, בתוצאות החיפוש השונות אשר יוצגו לאחר שהגולשים יקישו את הביטויים אחריהם יחפשו.



כיצד קידום אתרים בא לידי ביטוי בפועל ?
כלל מפתח המנחה את חברת גוגל, אומר כי הגולשים בגוגל אמורים למצוא את מבוקשם בצורה המדויקת והקרובה ביותר למה שהם הקישו בשורת החיפוש. למשל, אם גולש בגוגל מחפש אחר כיסאות אדומים למטבח, אזי ההיגיון אומר כי תוצאות האתרים אשר יקבל בעת יקיש את הביטוי הנ"ל, יציגו את הפריטים כסאות אדומים למטבח הבית.

קידום אתרים בגוגל ע''י קורנגהגם אנו, אם ניקח את עצמנו לדוגמה, לא נרצה לקבל תוצאות שלא קשורות למה שחיפשנו. לעתים נחוש תסכול אם חיפשנו דבר מה ואנו נמצא עצמנו מחפשים בין אתרים המדברים אחרת ממה שחשבנו למצוא. על כן מושג הרלוונטיות חיוני מאוד בקידום אתרים והוא יהיה קו מנחה לאורך כל הדרך. על בעלי האתרים יהיה להוסיף תוכן רלוונטי לבית העסק, כך שכל מי שיחפש אחר המוצר או השירות ימצא מבוקשו בצורה ההולמת ביותר.


יחד עם זאת, קידום אתרים דורש מבעלי האתר לקיים כמה תנאים נוספים מעבר לתוכן. למשל, מבנה אתר נגיש וברור לכלל האוכלוסייה, תמיכה בתצורות ויזואליות שונות הקיימות בעולם האונליין, קיומה של תנועה ברמה גבוהה כמה שיותר (Traffic) בין דפי האתר המדובר וכו'. כדי שנוכל כבעלי עסקים להגיע לתוצאות בקידום האתרים, נצטרך חברה מקצועית עתירת ידע וניסיון בתחום תחרותי זה. מציאת חברה שכזו תהא אבן דרך אשר תתווה הצלחה או כישלון במקרים רבים.

למידע נוסף בנושא מהו SEO בכתבה הבאה.

מכיוון שבעלי החברות אמורים להיות עסוקים בפן המקצועי בתחום שלהן, אין ולא יהיה להם זמן לעסוק בקידום האתר. לפיכך קיומם של אנשי המקצוע הנ"ל יהווה יתרון מובהק על פני האחרים כך שבסופו של תהליך יוכלו גם הם לעלות את האתר שלהם במעלה דירוג תוצאות החיפוש בגוגל לאורך הזמן.